Kā saglabāt veselīgu darba un privātās dzīves līdzsvaru?
    Uz ziņu sarakstu

    3 padomi, kā saglabāt darba un privātās dzīves līdzsvaru

    3 padomi, kā saglabāt darba un privātās dzīves līdzsvaru

    Daudzi no mums ikdienas dzīvē bieži tiek iztraucēti ar darba jautājumiem. Pat brīvdienās. Iespējams, Tev ir gadījies atbildēt uz telefona zvanu pludmalē, vai arī uz darba e-pastu, atrodoties pārtikas veikalā, vai pat atbildēt priekšniekam, esot ģimenes piknikā. Mēs esam pieņēmuši, ka šāda rīcība nav nekas īpašs. Tas taču ir tikai viens e-pasts.. Tomēr tas var pārvērsties neveselīgā ieradumā un atstāt būtiskas sekas. Kādas ir iespējamās stratēģijas, lai nepazaudētu līdzsvaru starp darbu un privāto dzīvi?

    Pandēmijas ietekmē mainoties darba modeļiem, mums ir iespēja radīt jaunu kultūru, kas ciena katra cilvēka laiku, neļaujot darba jautājumiem iejaukties privātajā dzīvē un otrādi. Un ir veidi, kā patiešām veikt lielas izmaiņas, un to iespējams sasniegt, veicot šos trīs soļus:

    • Novelc robežu starp darbu un atpūtu!

    Uz mirkli padomā un vizualizē, ar ko Tev asociējas vārds “atpūta”. Izskatās lieliski, vai ne? Bet dažreiz mēs uzreiz uztraucamies un domājam par to, ka nebūsim pietiekami produktīvi un varbūt pat nāksies pievilt kolēģus. Kad mums ir brīvais laiks, ir svarīgi atrast veidus, kā izbaudīt pašreizējo brīdi un būt pilnībā klātesošam, nevis uzskatīt to par neproduktīvu šķērsli mūsu darbam.

    Viena veiksmīga stratēģija, ko var pielietot, ir uztvert katru gaidāmo nedēļas nogali kā atvaļinājumu, piemēram, izplānojot brīvdienu atpūtu kopā ar ģimeni. Vēl viena stratēģija, ko ieteicams izmantot, ir novilkt singru robežu starp darbu un atpūtu. Kā piemēram, paziņot kolēģiem: “Es nebūšu sasniedzams. Zvaniet tikai tad, ja tas ir kaut kas ļoti steidzams.”

    • Izvirzi komandas mērķus!

    Lai sasniegtu savus personīgos mērķus, strādājiet kopā kā komanda. Izvirziet komandas mērķus personīgajam laikam, un dariet to publiski, apkopojot datus un sazinoties viens ar otru. Šie mērķi varētu izklausīties aptuveni šādi: “Es nepārbaudīšu darba e-pastu laikā no 18:00 līdz 20:00;” “Es vakariņošu kopā ar ģimeni vismaz četras dienas nedēļā;” vai arī “Es pusdienlaikā iešu paskriet”. Kad mērķi ir uzstādīti un par tiem esat informējuši viens otru, vēlāk pārbaudiet komandas progresu un noskaidrojiet, kā visiem klājas. Ja ar uzdevumiem neveicas tik labi, kā gribētos, strādājiet kopā, lai palīdzētu viens otram sasniegt personīgos mērķus.

    • Vienojies par laiku!

    Neļauj darbam tik viegli iekļūt Tavā privātajā dzīvē. Kā to izdarīt? Palūdz vairāk laika un regulājamus termiņus veicamajiem uzdevumiem darbā. Ja klients pieprasa gatavus uzdevumus pirmdienas rītā, lūdziet termiņa pagarinājumu līdz otrdienas pēcpusdienai, lai Tu neattaptos strādājot savā pelnītajā nedēļas nogalē. Tie darbinieki, kuri proaktīvi lūdz vairāk laika, ziņoja par krietni zemāku stresa un izdegšanas līmeni, turklāt kolēģi viņus uzskatījuši par daudz apņēmīgākiem un profesionālākiem nekā agrāk.

    Tie ir nelieli, bet ļoti būtiski soļi pretī izmaiņām, lai novilktu robežu starp darbu un privāto dzīvi. Kad sāksi praktizēt šos padomus savā ikdienā, Tu uzreiz jutīsies tiesīgs, lai apkārtējie cienītu gan Tevi, gan Tavu laiku. Un varbūt pat tādā veidā iedvesmosi citus atrast un saglabāt līdzsvaru starp privāto dzīvi un darbu.


    ANCOR Corporate Websites
    Загрузка...
    Хочу в ANCOR!
    Загрузка...
    Заявка на услугу
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...