Kā pieveikt prokrastināciju?
    Uz ziņu sarakstu

    Kā izvairīties no prokrastinācijas?

    Kā izvairīties no prokrastinācijas?

    “Ai, es to izdarīšu rīt”, vai arī “sākšu ar pirmdienu” - šīs frāzes ir galvenie prokrastinācijas simptomi. Ja esi saskāries ar tādiem ieradumiem kā regulāru darbu atlikšanu uz vēlāku laiku, kā arī bieži izvēlies darīt visu iespējamo, lai tikai nevajadzētu ķerties klāt darāmajiem darbiem, tas var būtiski ietekmēt Tavu attīstību un mērķu sasniegšanu. Tomēr, ja sirgsti ar hronisku prokrastināciju, nav iemesls satraukumam, jo mums ir vērtīgi padomi, kā to ārstēt:

    • Plāno savu laiku!

    Laika plānošana un organizēšana palīdz mērķu īstenošanā ne tikai darbā, bet arī ikdienā. Un ir lielāka iespējamība sākt prokrastinēt, ja Tev nav noteikta plāna darba pabeigšanai. Dzīves organizēšanai labs palīginstruments ir plānotājs, kurā vienmēr vari izsekot līdzi visiem saviem uzdevumiem un to izpildes datumiem.

    • Nostādi noteiktu termiņu!

    Katram uzdevumam ir svarīgi noteikt konkrētu datumu, kad vēlies to realizēt. Turklāt, ja Tev ir nepieciešams laicīgi izpildīt kādu uzdevumu, centies to pabeigt vienu vai divas dienas pirms uzstādītā termiņa. Tādā veidā, ja negaidīti parādās vēl kāds steidzams pienākums, Tev joprojām būs papildus laiks, lai uzdevumu pabeigtu.

    • Atbrīvojies no visiem traucējošajiem faktoriem!

    Tai skaitā arī no sava telefona. Tas gan nenozīmē, ka telefons uzreiz ir jāizmet ārā pa logu, kaut gan tas varētu būt visefektīvākais veids, bet ieteicams sākt šo praksi ar interneta vai paša tālruņa izslēgšanu. Turklāt ir svarīgi atbrīvoties no visiem iespējamajiem traucēkļiem pirms darba uzsākšanas, lai pusceļā nenovirzītos no veicamā uzdevuma.

    • Paņem pārtraukumu!

    Vēl viens padoms, kā izvairīties no prokrastinācijas, ir ik pa brīdim paņemt pārtraukumu no darba. Tās var būt 10 – 15 minūtes, kurās atpūtiniet prātu no darba, klausoties mūziku vai izejot nelielā pastaigā. Turklāt, Oregonas štata universitātes pētījumā pierādīts, ka regulāri pārtraukumi palielina koncentrēšanās spējas, mazina stresu un palīdz labāk apstrādāt informāciju.

    • Maini darba vidi!

    Dažādai videi ir atšķirīga ietekme uz mūsu produktivitāti. Un prokrastinācija visbiežāk mums piezogas tad, kad strādājam no mājām, kur visapkārt mūsu uzmanību novērš visi iespējamie priekšmeti, tai skaitā nenomazgātie trauki, kā arī mājdzīvnieki, kuri prasa tikpat daudz uzmanību kā bērni. Tāpēc visefektīvāk būtu mainīt darba vidi, dodoties uz vietējo kafejnīcu vai bibliotēku.

    • Sevis apbalvošana!

    Apbalvot sevi par paveiktajiem darbiem ir viens no motivējošākajiem veidiem, kā cīnīties pret prokrastināciju. Pamēģini nākošreiz pēc uzdevuma izpildīšanas piešķirt sev atlīdzību. Tā varētu būt sevis palutināšana ar mīļākajiem saldumiem, vai arī sevis apbalvošana varētu skanēt šādi: “Kad pabeigšu šo uzdevumu, es varēšu noskatīties sava iecienītākā seriāla epizodi.”

    • Pastāsti citiem par saviem mērķiem!

    Ir viegli aizmirst par uzdevumiem vai atlikt tos uz vēlāku, ja esi vienīgā persona, kas par to uzņemas atbildību. Ja Tu patiešām vēlies kaut ko paveikt, pastāsti par to saviem draugiem, ģimenes locekļiem vai kolēģiem. Tad Tev vairs nebūs iespēja atkāpties, turklāt, būs krietni mazāka iespēja sākt prokrastinēt, ja par Taviem mērķiem un uzdevumiem zinās vēl kāds.

        

    ANCOR Corporate Websites
    Загрузка...
    Хочу в ANCOR!
    Загрузка...
    Заявка на услугу
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...
    Logo ANCOR
    Загрузка...